213481 logo j cort%c3%a8s neg 1634e6 large 1465816970

Sigarun haalt 22.500 euro op voor het goede doel

Op zaterdag 21 en zondag 22 mei vond de Sigarun plaats, een 24-urenloop voor het goede doel op en rond de site van sigarenfabrikant J. Cortès. De actie haalde 22.500 euro op.

Drijvende kracht achter de Sigarun is al twee jaar op rij Céline Bergen. Zij kreeg 2 jaar geleden de vraag van haar werkgever J. Cortès, om een actie op poten te zetten in het kader van een bewegingscampagne. Ze verloor kort daarvoor haar vader aan kanker en zo was de keuze snel gemaakt om geld in te zamelen voor het kankerfonds ‘vzw Jean Marie Bergen’.

Als sigarenfabrikant zijn we ons extra bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We wilden graag iets op poten zetten om onze medewerkers en hun kennissenkring aan het bewegen te krijgen. Dat we daarmee dan nog een goed doel konden steunen, maakte het plaatje compleet.

Fred Vandermarliere - CEO J. Cortès
215441 sigaruncheque d86e8b large 1466970382

De Sigarun lokte zo’n 1000-tal deelnemers over de twee dagen.

Het is de tweede maal dat Sigarun een aanzienlijk bedrag kan schenken aan het goede doel (in 2015 werd 20.000 euro opgehaald), mede dankzij de financiële en logistieke steun van J. Cortès.

Over Cortès

J. Cortès is een Belgisch familiebedrijf met een passie voor sigaren sinds 1926. Met 2 fabrieken in België (Handzame en Zwevegem), 1 fabriek in Sri Lanka en 1 in opbouw in de Dominicaanse Republiek, mogen ze zich gerust een wereldspeler noemen.  De leuze van Cortès ‘Don’t smoke but enjoy’ staat symbool voor de bedrijfsfilosofie die er al van in het begin heerst, en waarvan zaakvoerder Fred Vandermarliere de perfecte ambassadeur is.