251426 logo 2017 510610 original 1497905774

Sigarenfabriek UTP opnieuw bij de 25 ‘Best Companies to work for’

De sigarenfabriek United Tobacco Processing (Pvt.) Ltd., die een zusterbedrijf is van het Belgische J.Cortès, in de handen van de familie Vandermarliere, kreeg onlangs het label ‘Best companies to work for 2017’ in Sri Lanka. Ook vorig jaar ontving UTP dezelfde erkenning.

Het label ‘Best companies to work for’ is een initiatief van het instituut Great Place to Work® dat wereldwijd actief is over 46 landen. Het jaarlijkse onderzoek van Great Place to Work® Sri Lanka is gebaseerd op data van 16.000 werknemers actief in 15 industrieën en gebeurt in samenwerking met businessmagazine LMD en de kamer van koophandel. Bedrijven in de studie worden gequoteerd op basis van 2 scores: de Trust Index©, anonieme feedback van de werknemers en de Culture Audit©, die het personeelsbeleid beoordeelt. Vertrouwen is het belangrijkste ingrediënt voor een gelukkige werkomgeving. Bedrijven die tot ‘Great Workplace’ worden uitgeroepen, tonen betere financiële prestaties, trekken makkelijk nieuwe werknemers aan en slagen erin deze werknemers langer te behouden.

Voor de studie werden werknemer surveys gedaan bij de meer dan 2,000 werknemers van UTP.