213480 logo j corte%c2%a6%c3%87s pos e9d9d9 large 1465816970

Sigarenfabriek J. Cortès plaatst AED-toestel aan ingangspoort

J. Cortès installeerde vorige week een AED aan de toegangspoort van hun bedrijf in Zwevegem-Knokke. Een AED, automatische externe defibrillator, is een draagbaar toestel dat wordt gebruikt voor het reanimeren van een persoon met een circulatiestilstand. J. Cortès schenkt dit toestel aan de gemeente. Hiermee wil het bedrijf niet enkel de hartveiligheid van hun medewerkers en bezoekers garanderen, maar van de hele gemeente.

259948 bestand%202 10 17%2012%2050%2034 ddaec9 original 1506941941

Hartveilig bedrijf

J. Cortès steunt de werking van het Rode Kruis al jaren, op allerhande manieren. Zo wordt er jaarlijks bloed gedoneerd door de Cortésiens en ontvingen zij al het label 'Onderneming met een hart' en 'Hartveilig bedrijf'. Met de installatie van het AED toestel gaan ze een stapje verder in hun verbintenis met het Rode Kruis. J. Cortès engageert zich daarenboven om de nodige opleidingen te volgen in het kader van reanimeren en defibrilleren / bedrijfseerstehulp.

Wij vinden het als bedrijf belangrijk om iets terug te doen voor de gemeente en gemeenschap. Voor ons is dat een kleine moeite die een groot verschil kan maken.

Fred Vandermarliere, J. Cortès

Meer info Hartveilig bedrijf

Uitnodiging persconferentie

Het Rode Kruis en J. Cortès nodigen u graag uit op de persconferentie op woensdag 11 oktober om 17.30 waar ook de schepen van welzijn een woordje zal spreken.

Locatie: J. Cortès: Pannenbakkersstraat 1 - Zwevegem.

Graag uw aanwezigheid bevestigen via regine.moeyaert@jcortes.com.