274265 13227239 10154030415180269 6656995411142706936 o c6608e large 1520408493

24u lopen en wandelen voor het goede doel

SIGARUN STELT VOORBEELD IN STRIJD TEGEN KANKER

Op zaterdag 21 en zondag 22 april organiseert de familie Bergen voor de derde maal Sigarun, een sportief event met één bedoeling: fondsen inzamelen voor de strijd tegen kanker.

De familie verloor in 2015 vader en dokter Jean-Marie Bergen na een ongelijke strijd tegen kanker. De kinderen en de echtgenote besloten nadien om de vzw ‘Dr. Jean-Marie Bergen’ in het leven te roepen.

Sigarun is een 24 uur durend sociaal loop-en wandelevent voor amateursporters met een groot hart. De opbrengst (inschrijvings- of sponsorgeld) wordt geschonken aan het goede doel. Met de opbrengsten van de vorige edities konden ze alvast twee hoofdhuidkoelsystemen schenken aan AZ Groeninge.  Deze toestellen kunnen haaruitval verminderen of zelfs voorkomen bij bepaalde chemotherapiebehandelingen. Deze behandeling kan gratis worden aangeboden!

Sigarun gaat ook dit jaar door op en rond de site van J. Cortès in Zwevegem-Knokke, waar een volledig afgebakend parcours wordt ingericht. In marge worden er ook tal van activiteiten met een familiaal karakter georganiseerd. De Kidsrun (op zaterdag 21 april van 15u-18u) met animatie voor jongeren is elke keer een attractie op zich. Dit jaar komt Maya de Bij de beloningen uitdelen aan onze jongste lopers (tot 12j).

Er wordt ook gedacht aan muziek, met podiumoptredens voor jong en oud. Op zaterdagavond 21 april komt de uitmuntende coverband Radio Vader voor een vrolijke noot zorgen. Op zondagmorgen 22 april komt de Zwevegemse groep ‘The Times’ het publiek vermaken.

Iedereen kan zijn steentje bijdragen door te komen wandelen, lopen of de sfeer opsnuiven op zaterdag 21 april vanaf 14 uur tot en met zondag 22 april 14 uur. Het volledige programma kan je terugvinden op de Facebookpagina ‘Sigarun’ of op de website www.sigarun.be. Inschrijvingen gebeuren ook via de website of ter plaatse.

Via deze link kun je het filmpje van vorig jaar bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=X-J6qy5mfL0

____________________________________________________________________

*contacteer sigarun@outlook.com of  Mathieu Bergen (0472/28.29.52.)

*inschrijven vooraf kan via www.sigarun.be

* via Facebookpagina www.facebook.com/sigarun

* Speciale oproep voor de beeldmedia: de cheque wordt op zondag 22 april om 14 uur overhandigd

About J. Cortès