293936 best%20value 2018 cigar journal 1040338 ec0510 large 1540206160

Oliva wint Cigar Trophy Award met serie O

Naar jaarlijkse gewoonte werden tijdens de Tabakbeurs InterTabac eind september de Cigar Trophy Awards uitgereikt. Dit prestigieuze initiatief wordt georganiseerd door Cigar Journal. De bedoeling is om expertise, enthousiasme en engagement van professionelen binnen de industrie te belonen.

De wedstrijd bestaat uit twee rondes, eerst worden kandidaten genomineerd, vervolgens mogen lezers een stem uitbrengen op hun favoriet per categorie. De categorieën zijn: Best brand, Best cigar en Best Value, en dit telkens per land (Nicaragua, Cuba, Honduras, Dominicaans Republiek).

Oliva kaapte er met hun Serie O de prijs weg voor Best Value - Nicaragua.

We zijn heel trots dat de Serie O deze prijs in de wacht heeft kunnen slepen. Wij maken sigaren met als bedoeling de roker een fantastisch product te geven voor een juiste prijs. Dit is waar de familie Oliva zich altijd op gefocust heeft, op hun manier, met de voeten op de grond. Deze award heeft een extra betekenis voor ons, na het overlijden van Gilberto Senior Oliva vorig jaar, bevestigt het dat we zijn legacy verderzetten en ervoor zorgen dat het bedrijf Oliva zijn charme en langetermijnvisie behoudt.

Fred Vandermarliere, CEO J. Cortès

Serie O is een Nicaraguaanse Puro. De Serie O is vervaardigd volgens de aloude traditionele Cubaanse traditie om dezelfde Habano zaden te telen in diverse regio’s van het land. Zo wordt een welbepaalde blend geproduceerd. Deze blend kwam tot stand door het kweken van Habano in Esteli, Condega en Jalapa Valley.

Onder de Serie O vallen drie formaten: Torpedo, Toro en Robusto.

Specificaties

Dekblad: Sungrown Habano