296560 unknown 3 db08c7 large 1542971055

Sigarenfabrikant lanceert unieke collab met Gentse artiest

Tien verschillende humidors met beschilderingen van Benjamin Van Oost (Studio Bam-Bam)

Naar aanleiding van de feestdagen lanceert de Belgische sigarenfabrikant J. Cortès volgende week een unieke samenwerking met de Gentse kunstenaar Benjamin Van Oost (Studio Bam Bam). Tien humidors, gesourced door Dominique Gyselinck van La Casa del Tabaco werden door hem onder handen genomen. De humidors werden kunstig bewerkt met schilderingen en tekeningen, zowel aan de buitenkant als de binnenkant. Het resultaat mag er zijn: een echt collector's item en meteen ook het perfecte geschenk voor de feestdagen. De humidors worden verkocht samen met een selectie NUB-sigaren, één van de topsigaren die de West-Vlaamse sigarenfabrikant met de hand maakt in Nicaragua. De humidors zullen vanaf 29 november exclusief worden verdeeld via La Casa de Tabaco van Dominique Gyselinck.

Made in Ghent

De samenwerking met Benjamin Van Oost is niet toevallig, zowel Frederik Vandermarliere als Dominique Gyselinck zijn woonachtig in Gent.  Zoals wel vaker ontstaan de beste ideeën tussen pot en pint. En dat was met deze samenwerking niet anders.

Toen Dominique en Fred me met passie over hun sigaren vertelden, werd ik geprikkeld er iets rond te doen.  Een sigaar leunt nauw aan bij kunst.  Humidors had ik nog nooit gemaakt in mijn carrière en toen ik mijn idee voorstelde aan hen, reageerden ze meteen heel enthousiast.

Benjamin Van Oost, Studio Bam Bam

Limited edition

Van deze special edition zijn 10 unieke exemplaren verkrijgbaar, allen zijn genummerd. Elke humidor heeft een eigen ontwerp, maar allen verwijzen ze naar Nicaragua, de Belgische roots van alle partijen, sigaren en tabak in het algemeen.

Elke humidor wordt verkocht met 20 NUB sigaren:

·         5 x NUB Connecticut 460

·         5 x NUB Sun Grown 460

·         5 x NUB Cameroon 460

·         5 x NUB Maduro 460

Het NUB gamma biedt korte, dikke sigaren voor een lange en intense rookbeleving.

De sigaar is zo compact gemaakt, dat na het rustig genieten van de sigaar, de sigaar zowaar op zijn as kan geplaatst worden. Want daar staan wij voor: niet inhaleren, genieten met mate en een moment inlassen van deconnectie in deze heftige wereld

Frederik Vandermarliere, J. Cortès

De prijs van deze special edition is 555 euro.

Persoonlijke uitnodiging

296564 invite 48379d original 1542973362

Naar aanleiding van deze lancering nodigen Frederik Vandermarliere, Dominique Gyselinck en Benjamin Van Oost u graag uit voor een ontbijtmoment op woensdag 28 november om 9 uur in Restaurant Taxi's, een nieuw wonderkind van Geert De Paepe.  Dit maakt de cirkel compleet van Gentse ondernemers die guilty pleasures hoog in het vaandel dragen.

Adres:

Taxi's Garage Dining

Zuidstationstraat 35

9000 Gent

RSVP

Graag aanwezigheid bevestigen voor dinsdag 27 november via ruth@burococo.be

Meer beelden beschikbaar vanaf dinsdag 27 november.