329401 img 20190626 wa0002 832f96 original 1567764219

Amerikaans magazine geeft Belgische sigaar hoogste score

Zwevegem, 6 september

Het vermaarde Amerikaanse sigarenmagazine Cigar Aficionado heeft de sigaar Oliva Serie V Lancero tot beste Lancero-sigaar bekroond in hun laatste editie. Het Nicaraguaanse sigarenmerk Oliva bestaat al sinds 1886, en kwam in 2016 in handen van de West-Vlaamse sigarenproducent J. Cortès.

Het Amerikaanse magazine Cigar Aficionado staat niet alleen bekend om zijn interviews met beroemde sigaarliefhebbers als Jack Nicholson, Arnold Schwarzenegger en zelfs Fidel Castro, maar ook om zijn quotaties van sigaren over de ganse wereld. In de laatste editie van het magazine, editie juli/augustus 2019, plaatst de Oliva Serie V Lancero helemaal bovenaan met een topscore van 94 op 100.

Nicaraguaanse kwaliteit

Cigar Aficionado looft de sterke ligerotabak uit de Jalapavallei en het premium dekblad van de Oliva Serie V Lancero. De elegante, slanke sigaar staat dan ook gekend om zijn volle body en ongeëvenaarde zachtheid, met rijke toetsen van koffie en pure chocolade. De sigaar scoort al langer lovende reviews bij verschillende experts in de sector, maar het is de eerste keer dat hij zo hoog eindigt op de prestigieuze lijst.

Belgische expertise

Oliva is een van de grootste en meest gereputeerde producenten van handgedraaide sigaren in Nicaragua. Het bedrijf bestaat al 133 jaar, en kwam in 2016 in handen van de West-Vlaamse sigarenproducent J. Cortès.

Een lancero is een lange, smalle sigaar (7 inches lang en een ringauge van 38) die slechts weinig merken in hun gamma dragen. Doordat het lang en dun is, moet men werken met halve bladeren. Hierdoor is het maken van een goeie melange erg moeilijk en is het een ware uitdaging om een goeie trekkracht te behouden.

Het is een ongelooflijke eer om onze Oliva Serie V Lancero een hoge score van 94 te zien behalen in de nieuwste editie van Cigar Aficionado”, zegt CEO Fred Vandermarliere. “Deze sigaar is immers een van de moeilijkste sigaren om te maken. Dat ze nu zo’n hoge score behaalt, is een welverdiend compliment voor onze mensen in Tabolisa Nicaragua, die hem elke dag met eenzelfde passie rollen!”

329403 schermafbeelding%202019 09 06%20om%2012.04.48 610752 original 1567764349

ABOUT J. CORTÈS

J. Cortès is a family run company with a passion for cigars. Cigars in all shapes and sizes. It’s a never-ending story of dedication and craftsmanship that started in 1926. Dont’s smoke but enjoy! Our prime brands are J. Cortès, Country, Neos and Amigos. For the major European countries we have strong in-house sales teams; for other markets our brands are in the hands of our export managers and sold over 80 countries globally. In 2016 CEO Fredje fell in love with artisanal cigar company Oliva Cigars, based in the US and Nicaragua. A business marriage was set and it turned out to be the party of the year. The Cortès family business now spreads across two continents.

Don’t smoke but enjoy!