Oliva E-Tasting: sigaren proeven in coronatijden

351674 0117439fd2ae2716791fa98d15c4fb9a468a1b12d1 88250a large 1586510617

Zwevegem, 10 april 2020 – Sigarenmerk Oliva organiseert voortaan wekelijks e-tastings, virtuele sigarenproeverijen met importeurs en klanten van over de hele wereld. Elke week wordt een andere sigaar geproefd en deelt men de ervaringen via Zoom, het programma waarmee men met meerdere personen tegelijk kan videobellen.

Nu wereldwijd tal van mensen in lockdown of afzondering leven, zijn virtuele cigar lounges plots populair geworden onder sigarenliefhebbers. Deze lounges worden virtueel opgezet met een videobelprogramma als Zoom, waarop meerdere mensen tegelijk aansluiten om samen een sigaar te roken.

Exclusieve E-tastings

Ook sigarenmerk Oliva organiseert deze lounges sinds kort, maar doet er nog een schepje bovenop in de vorm van wereldwijde, exclusieve e-tastings. Elke sessie wordt georganiseerd met de importeur. De importeur selecteert samen met de Export Manager een sigaar uit het Oliva-assortiment en stuurt deze samen met een exclusieve uitnodiging naar een aantal klanten. Aan de deelnemers wordt gevraagd om hun setup te verzorgen en hun drank klaar te zetten die volgens hen bij de geselecteerde sigaar past.

“Tijdens de e-tasting zullen de Export Manager en de importeur informatie bieden over de groep J. Cortès, over Oliva Cigars en natuurlijk over de sigaar in kwestie”, legt Frederik Vandermarliere het initiatief uit. “Daarna proeven deelnemers en organisatoren de sigaar allemaal samen en delen hun indrukken met elkaar via Zoom. Zeker in tijden als deze is het belangrijk om te blijven genieten van het leven en om ervaringen uit te wisselen met gelijkgestemde zielen.”

De eerste e-tasting vond plaats op vrijdag 3 april met Danny Ibrahim van Fidel Cigars uit  Beirut in Libanon. Hij koos de Oliva Serie V Melanio Double Toro uit voor deze première. De komende weken vinden 1 à 2 e-tastings per week plaats in Europa, Azië, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika, de VS en Afrika.

Voor bijkomende informatie of interviewaanvragen, contacteer Laure Boisbouvier, Marketing Manager J.Cortès (Laure.Boisbouvier@jcortes.com) of Olivier Mottrie,

Marketing J.Cortès (Olivier.Mottrie@jcortes.com / +32 (0) 472 42 36 21)