Belgische sigaren houden Nicaraguaanse school open

357340 escula 70a036 original 1592892384

Zwevegem, 25 juni 2020 – Oliva Cigars, een dochteronderneming van het West-Vlaamse J. Cortès, steunt de Escuela Oliva, een lagere school in de buurt van de Oliva-fabriek in de Nicaraguaanse sigarenstad Esteli.

De katholieke lagere school Escuele Oliva ligt in een woonwijk waar veel arbeiders uit de nabijgelegen Oliva sigarenfabriek wonen. Tot voor kort konden de kinderen van deze arbeiders er echter niet terecht, omdat hun ouders het schoolgeld niet konden betalen. Daar kwam verandering in Oliva Cigars werd overgenomen door het West-Vlaamse J. Cortès, vertelt CEO Frederik Vandermarliere: “We hebben niet alleen de arbeidsvoorwaarden van onze arbeiders aanzienlijk verbeterd, maar hebben ook geïnvesteerd in de school opdat de kinderen van onze medewerkers er les zouden kunnen volgen.”

Engagement op lange termijn

Oliva wil dit engagement op lange termijn blijven voeren. Daarom schenkt de sigarenmaker een deel van de opbrengst van de Oliva sigaren rechtstreeks aan de school. “Oliva ondersteunt onze leraars financieel en schenkt al onze leerlingen een maaltijd per dag. Ze bieden deze jonge generatie hoop en onderwijs”, vertelt Wilmer Jeronimo Lagos, leraar Engels in de Escuela Oliva.

Bekijk hier de video over de Escuela Oliva in Estrelli, Nicaragua:

Hqdefault

Voor bijkomende informatie of interviewaanvragen, contacteer Laure Boisbouvier, Marketing Manager J.Cortès (Laure.Boisbouvier@jcortes.com) of Olivier Mottrie,

Marketing J.Cortès (Olivier.Mottrie@jcortes.com / +32 (0) 472 42 36 21)