Oliva verkozen tot beste sigarenmerk van het jaar 2020

358694 whiskey%20melanio 88d25d large 1594278859

Zwevegem, 13 juli 2020 – Oliva Cigars, een dochteronderneming van het West-Vlaamse J. Cortès, is verkozen tot merk van het jaar door het grootste sigarentijdschrift van Frankrijk, L’Amateur de Cigare.

Het tweemaandelijkse Franse magazine L’Amateur de Cigare bestaat al meer dan twintig jaar en geniet een onovertroffen reputatie bij sigarenkenners in binnen- en buitenland. Naast interviews met beroemde internationale sigarenmakers, reportages over sigarenlanden en sigarenreviews, brengt het magazine jaarlijks ook een unieke cigaroscope editie uit waarin het élk sigarenmerk ter wereld analyseert. Oliva Cigars werd door deze gids uitgeroepen als het beste sigarenmerk ter wereld.

Met lof van de jury

Het experten panel van L’Amateur de Cigare prees onder meer “het recordaantal modules van Oliva met vijf sterren (zoals de Serie V Belicoso, de Serie G Robusto of de Serie V Melanio), de uitmuntendheid van de Serie V en de toegankelijke prijzen van de Serie G.”

Erkenning van de kwaliteit

CEO Frederik Vandermarliere is erg blij met de nieuwe titel: “Dit is een grote eer voor iedereen die meewerkt aan dit fantastische merk, hier in België en in Nicaragua. We zijn dan ook bijzonder trots op deze erkenning van de kwaliteit van Oliva Cigars. Maar deze titel betekent niet dat we nu op onze lauweren gaan rusten, wel integendeel! Het toont ons dat we op de goede weg zijn om liefhebbers te laten genieten van onze heerlijke sigaren. Zo hebben we dit jaar prachtige landerijen aangekocht om de toekomst en de constante smaak van de Oliva sigaren te verzekeren.”, vertelt hij met enige trots, waarna hij afsluit met zijn klassieke boutade: “Ons motto is ‘#dontsmokebutenjoy’, geniet, met mate en inhaleer je sigaren niet: de smaak zit in je mond, niet in je longen.”

359096 aantekening%202020 07 13%20160846 cbfa6b original 1594649461

Voor bijkomende informatie of interviewaanvragen, contacteer Laure Boisbouvier, Marketing Manager J.Cortès (Laure.Boisbouvier@jcortes.com) of Olivier Mottrie,

Marketing J.Cortès (Olivier.Mottrie@jcortes.com / +32 (0) 472 42 36 21)